Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAtkinson, Robert K.; Catrambone, Richard; Merrill, Mary Margaret
TitelAiding Transfer in Statistics: Examining the Use of Conceptually Oriented Equations and Elaborations during Subgoal Learning.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 95 (2003) 4, S.762-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Psychology; Higher Education; Learning Theories; Statistics; Student Educational Objectives; Word Problems (Mathematics)
AbstractHypothesizes that learners who studied statistics examples with conceptually oriented equations would transfer more successfully to novel problems compared with learners who studied examples using computationally oriented equations. This hypothesis was supported across 2 experiments. The authors also examined the implications of providing learners with elaborations of the procedures illustrated in the examples either before or after they studied them. (Contains 35 references, 2 tables, and 4 figures.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: